TRYCKERI MOG!

Ja nar allt inte far ga fel sa gar det fel. Det ar dagar som dessa som jag onskar att jag vore tradgardsmastere och gick och patade bland blommor istallet for att vara AD pa en reklambyra. Sa har e det. Min kollega ska idag ha barn sa han e hux flux vack. den andra AD:n e sedan lange mamma ledig och min chef e pa jorden runt resa for att plata till en stor arsrapport. Han har nu varit borta i 2 manader. Sa har sitter man med fullt kundansvar for alla foretagets kunder och har deadline pa en 120 sidig arsrapport samt en 90 sidig nanting bok samt en guide pa 20 sidor plus en massa annan skit. Sa vad hander i fredags. Jo den franska tryckaren ringer i panik och sager att dom behover 20 mm utfall pa omslaget till boken. Forra aret hade dom 10 mm vilket jag foljt till punkt och pricka. Nej det skulle tydligen goras om. Eftersom hornen pa boken e i en annan farg fick jag retuschera den 100 meg stora filen med horn och sidor och mecka sa det blev snyggt (omslaget ar ju ingen jamn farg sa det tog sin tid). Nar sen detta ska laddas upp igen funkar inte ftp:n. Min lediga kollega ska darfor prova men fattar inte fastan jag forklarar 80 miljarder ggr att ftp inte funkar, att ladda upp via yousend it. men nej han skickar gang pa gang en ny ftp lank. ARGH jag blir tokig. Till slut efter blod svett och tarar far jag upp filhelvetet pa tryckarens ftp. Sa idag ringer han och sager, nej omslaget var okej det var nastfoljande 4 sidor som jag behover med 20 mm utfall. ARRRRRRRRRGHHHHHHHHH POCKO for helvete lar dig engelska for FAAAAAAAAAAAAN! Dom sidorna var skitenkla att andra bara dra upp voila och sa klart. Hade han sagt ratt ord fran borjan hade det sparat mig ca 5 timmars natterbete i fredags. Sen e det fel i tryckarens farginstallningsprofil sa jag har fatt sitta och manuellt stalla in 800 fotografier. I mitt nasta liv ska jag vara en hobbit i sagan om ringen. Odla gronsaker och bo i ett runt hus och dricka ol. /AC

Kommentarer
Postat av: Lerre

Herrejesus.

2010-11-08 @ 13:39:46
URL: http://langvinkel.blogg.se/
Postat av: lovisa

HEj är allt bra?:)



just nu har jag en tävling på bloggen där jag lottar ut ett presentkort på 300 kr från sumopix, vill du vara med?

klicka då här; http://lavitadilovisa.blogg.se/2010/november/vinn-presentkort-fran-sumopix.html#comment

2010-11-08 @ 14:38:23
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0