På en buss!

Sitter på bussen på väg till jobbet! Kommer på en man som ser ut att ha levt ett ganska hårt liv. Han verkar tjenis med busschaffören. De för ett väldigt intressant samtal. De växlar väldigt fort. Under 5 minuter har de hunnit prata om bl.a. "man är ju så jevvra gammal nu. När man vaknar o man kännår att det stickår te tror man jue attt man ska döeee" - "Jae har en såndäringa ajvfjån, har du de ellår? Ja fick den när pågen förlängde mitt abonemang så nu ha ja en ajvfjån liggandes i låddan i tvätten men ja ved änte vad jag ska göra mä den" (detta läses med en RIKTIG skånsk de la skånsk dialekt, hade jag inte varit skånsk själv tror jag inte att jag förstått vad gubbarna säger) -Nu pratar dom om källsortering. De skriker så högs så att hela bussen hör. Söta är dom iaf! /Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0