SKÅNERONNA

Eftersom kristina e så in i helvetes dålli på att blogga så får ju jag ta fart i det här om det ska bli ngn reda. I fredags kväll dukade jag upp fetaost paj fast utan fetaost för den glömde jag lägga i,  i växthuset på Kullaberg. Prick kl 7 kom kristina o alexa sluringen dit till min stora förvåning utan att ringa en enda gång o fråga efter vägen. Vi drack rött bobbel o lyckades gå ner till havet... alex drasade ner vinglandes o undrade ett flertal gånger om det var helsingborg man såg på bjärhalvön. Dagen efter hivade iväg alex och åkte ensamma på skåneturne. Första stop Vinslöv (förutom kaffepausen som vi tog efter ungefär 1,5 km) Vi åkte för att dricka kaffe med kristinas släktingar som bor där i Vinslöv. Vi spelade minigolf med dom och lite sådant. Seden körde vi vidare förbi klippan och en del andra orter för att sedemera landa någonstans vid brölleboda eller vad det nu hette där vi stannade vid ett porslinscafé. Tyvärr var det stängt o vi missade utsällningen av poslinskaffekannor. Dock fick vi se en imponerande samling trädgårdstomar små vindmöllor, eller som kristina sa: små hus med propeller på taket, trädgårdstomtar och andra finfina saker. Kristina passade sen på att pinka i trädgården bredvid en trädgårdstomte. Vad vi inte visste just då var att vi hade kommit in på snapphanerallyt därav rallybilarna som körde i motsatt rikning i 5000 knyck. Sedan drog vi vidare mot Dårhus eller åhus där stina har fler släktingar. Här tänkte jag nu att kristina kan ta över berättelsen ett steg fram medans jag lägger upp lite bilder så länge. hälsningar /AC-eyyyy

Kommentarer
Postat av: Kulturrådet Skåne

Helikopterstugor och trädgårdsnissar i miniatyr är en bortglömd svensk kulturskatt, inte att förakta (eller för den delen pinka på).

2009-08-19 @ 11:17:09
Postat av: Kulturrådet Skåne

Helikopterstugor och trädgårdsnissar i miniatyr är en bortglömd svensk kulturskatt, inte att förakta (eller för den delen pinka på).

2009-08-19 @ 11:19:42
Postat av: Anonym

Varför kom den två gånger..?! CP-blogg...

2009-08-19 @ 11:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0