sanningen om skåneronnan

Vi startade på himmelstorp...med en dock ganska god med även ganska tvivelaktig paj. Den levde liksom inte upp till namnet FETAOSTPAJ om man säger så....den hade visst virrpäran glömt!

Vi ( Jag och axel) kom till himmelstorp, utan att ha kört en endaste liten svängasluring på fel håll...där fick hon, mallgrodan anna, som trodde vi skulle vara flera timmar sena pga felkörningar...ICKE! 1-0 till mig

Sen installerade vi oss i läskiga huset. Vi fick hela tiden hålla Alex i handen eftersom hon tyckte det var lite läskigt.
Efter detta serverades det mat i växthuset...Där anna spillde rödvinsbubblel över hela mig och min tröja. Det gick inte bort i tvätten, så nu är den förstörd. 2-0 till mig

Dagen efter dumpade vi alex och åkte vidare, i ösregn. Kaffet åkte fram. Kaffe + en körande anna kan bara sluta i kaffe precis över allt. Vilket det också gjorde...klibbigt mest över allt. 

porslinsmuseet har ni redan hört om, förutom den lilla detaljen om att det var jag som skulle ha pinkat på tomtar...Nu var det ju så att det var anna som pinkade på pelargonior och porsinsfigurer. Jag har en film som dokumenterar detta. Den kanske jag lägger upp vid ett senare tillfälle.

Efter detta snurrade vi omkring en massa bland småvägar. Bland ställen som Skälsböke och allt vad det hette. Tror förresten att det var i Skälsböke som Porslinskaffekannemuséet var. Närmre vägbeskrivning kan ges på förfrågan.
Anna skulle tvunget se den här sjön, i dimman, som jag visade foto på i tidigare inlägg...Här irrade vi rundor på småvägar, för att till slut komma fram...inte kunna se något...titta i kanske 2 minuter...ta ett kort...sen vände vi och åkte tillbaka...Här förlorade vi kanske 2,5 timme totalt. Hoppas du är nöjd med din sjö anna.

Dårhus. Jepp...här satt vi på vars en stol och låtsades att vi var tuberkulospatienter på återhämtning. Vi satt ute i våra stolar under täcken och åt god mat, drack gott vin och snackade en massa skit. Sen drog vi ut madrasser och bäddade under bar himmel. Där sov vi och när vi vaknade sken solen. Efter att vi ätit frukost och badat så åkte vi vidare. 

Sen kan resten sammanfattas med sten, sten , sten.....och lite mer sten. Ale Stenar, Stenshuvud och konungagrav i kivik.

Nu orkar jag inte skriva mer...

hajhaj / Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0